الأربعاء، 30 نوفمبر 2016

أجازة ...بقلم حربي علي






أجازة"
نفسي
أخد أجازة
من :
كيف . ولماذا
وأعيش
ف الدنيا
ولا أسال .
ماهذا ؟
اللي ماله عازة .
نفسي
أنام حتى موت
م الكلام
مسمعشي صوت
وكل
اللي يعدي
عليا / يفوت
زي الطفل
في بقه بزازة .

مش
عايز أكلم حد
تعبت
من الأخد والرد
مدام
كلامي جد
واللي
سامعني
عبد . لإزازة .

لا
صغير .
فاهم . كبيره
ولا
كبير
فيه :
بدل . غيره
كلها
عيال وبكتيره
تشوفها .
ف قعدة جنازة .

الحب
كااااان
لما كناا
عايشين
بسلام ومحنة
آجي
أحن
عليك بجنة
وتحن
بضحكة . طازة .

مش
هكتب
تاني :
مش هكتب
لا
شعر
ولا زجل مترتب
وليه
أعصر
نفسي وأتعذب؟
وأنا
كل :
ماحس بتجازى .

نفسي
أخد أجارة
من :
كيف . ولماذا


كلمات
حربي علي
شاعرالسويس

27 / 11 / 2016

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ناطرين بكرا تا يجي ... بقلم جميلة نيال

ناطرين بكرا تا يجي ناطرين بكرا تا يجي يطوي بحنانه المسأله و يا ريت بشويِّة أمل معهم كمان بنفسجه يمكن نغني بليلنا و يمكن ن...